Zapisz się do newslettera i odbierz 6% rabatu na pierwsze zakupy
Sklep internetowy TANIE ODŻYWKI

Tłuszcze (Fat) - to popularna nazwa lipidów. W odżywianiu człowieka mają złą sławę, przede wszystkim ze względu na swoją kaloryczność. Jednak te właściwe, w małych ilościach, są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Tłuszcze odpowiadają za transport witamin, chronią przed zimnem, są niezbędne do produkcji hormonów i enzymów, umożliwiają prawidłowe funkcjonowanie pracy mózgu i odporności. Należy jednak wybierać te nienasycone, które w porównaniu do nasyconych, są dla nas zdrowe. Zdrowe tłuszcze nienasycone dostarczamy przez spożycie dobrej jakości oliw, orzechów, morskich ryb. Mimo wszystko i tych nienasyconych nadmiar szkodzi - wystarczy kilka łyżeczek oliwy dziennie lub mała garść orzechów, żeby zaspokoić zapotrzebowanie organizmu nie sobie nie zaszkodzić. Cennym źródłem tłuszczu są przede wszystkim orzechy, które poza nim, dostarczają organizmowi szeregu cennych witamin - tutaj warto postawić na eksperymenty i próbować różnych - szczególnie drogocenne są migdały, orzechy nerkowca czy brazylijskie. Warto wprowadzić ich małą ilość do codziennej diety, ale niech to nie będą słodkie wypieki, ale np. zdrowa owsianka.

Polecane produkty i producenci: