Katalog

Producent v
Smak v

Producenci

Newsletter

L-izoleucyna

L-izoleucyna (L-Isoleucine) – jest aminokwasem egzogennym, co oznacza, że organizm ludzki nie potrafi go syntetyzować i musi być dostarczany z pożywieniem i drogą suplementacji. Jest izomerem leucyny. Wraz z nią oraz waliną tworzą grupę określaną mianem aminokwasów rozgałęzionych (BCAA), których działanie polega głównie na hamowaniu katabolizmu ...

L-izoleucyna (L-Isoleucine) – jest aminokwasem egzogennym, co oznacza, że organizm ludzki nie potrafi go syntetyzować i musi być dostarczany z pożywieniem i drogą suplementacji. Jest izomerem leucyny. Wraz z nią oraz waliną tworzą grupę określaną mianem aminokwasów rozgałęzionych (BCAA), których działanie polega głównie na hamowaniu katabolizmu (działanie antykataboliczne) i wspomaganiu regeneracji.

Izoleucyna występuje powszechnie w pokarmach zawierających białko – mięsie, rybach, jajach, twarogu, roślinach strączkowych. Stanowi źródło energii, cenne zwłaszcza w przypadku spożywania obniżonej ilości węglowodanów, Wpływa na poziom glukozy we krwi. Izoleucyna jest niezbędna w procesie syntezy protein (również hemoglobiny). Regenerująco wpływa nie tylko na stan mięśni ale również skóry, paznokci i innych tkanek.

Izoleucyna jako pojedynczy aminokwas rzadko występuje na rynku suplementów. Najczęściej dostępna jest w formie produktów BCAA, gdzie łączona jest z leucyną i waliną w różnych proporcjach. Suplementacja produktami bogatymi w izoleucynę jest zazwyczaj oceniana jako bezpieczna, jednak znaczne przekroczenie prawidłowego poziomu tego aminokwasu może skutkować niedoborem l-tyrozyny, co może obniżać poziom dopaminy i prowadzić do pogorszenia nastroju lub wystąpienia nawet stanów depresyjnych. Można spotkać różne zalecane sposoby dawkowania BCAA. Często spotykanym jest porcja 1 g aminokwasów na 10 kg wagi ciała podane Dawkowanie zalecane w suplementacji to zazwyczaj 2-5 g  w porcji podanej około-treningowo.

Więcej
Jest 2 produktów.

Kategorie L-izoleucyna

top