Producenci

Newsletter

Wyciąg z buraka

Ekstrakt z buraka (Beet root) - zwiększa wytrzymałość, pozwalając kulturyście go stosującego ćwiczyć dłużej. Poprawia on przepływ krwi oraz obniża jej ciśnienie. Buraki są bogate w naturalne substancje o nazwie nitraty. Poprzez reakcję łańcuchową nitraty zamieniają się w tlenek azotu, poprawiając przepływ krwi w organizmie. Jak pokazują badania, picie około dwóch szklanek soku z buraka, lub też przyjmowanie kapsułek z nitratem obniża ciśnienie krwi u zdrowych dorosłych. Badania wykazały też, że picie wspomnianego soku z buraka przez 6 dni w znaczącym stopniu poprawia wydolność organizmu skutkując tym samym uzyskaniu lepszych rezultatów ćwiczeń, poprzez zwiększenie wytrzymałości. Buraki są dobrym źródłem kwasu foliowego, potasu, witaminy C, błonnika oraz jest świetnym antyoksydantem. Innym źródłem nitratów może być szpinak, rzodkiewka oraz seler. Jedzenie gotowanych buraków nie da na takiej samej ilości nitratów, wciąż czyniąc go bardzo zdrowym i zalecanym do spożywania warzywem. Stosowanie ekstraktu z buraka może zmienić kolor moczu na lekko czerwony, jednak jest to w pełni normalne i niegroźne.

top